Показать сообщение отдельно
Старый 16.02.2018, 11:41   #77 (Ссылка на пост)
VoVaN
Si vis pacem, para bellum
 
Аватар для VoVaN
Пол:
 
Активность Longevity
3/20 16/20
Today Сообщения
0/5 ssss15341
Адрес: Херсон
Благодарил(а): 9,965
Благодарили 31,503 раз в 8,875 постах
Галерея: 0
Вес репутации: 345 VoVaN скоро в модераторыVoVaN скоро в модераторыVoVaN скоро в модераторы
VoVaN скоро в модераторыVoVaN скоро в модераторыVoVaN скоро в модераторыVoVaN скоро в модераторыVoVaN скоро в модераторыVoVaN скоро в модераторыVoVaN скоро в модераторыVoVaN скоро в модераторы
Цитата:
Сообщение от Debian Посмотреть сообщение
шатл это очень дорого
Цілком можливо. Але яке це має значення якщо:
1) Шаттл збудували. І не один. І запустили. І використовували. Неодноразово. Що істотно просунуло космонавтику. Багато що було зроблено вперше. Зокрема, завдяки йому підняли та потім неодноразово обслуговували Hubble, що саме по собі є видатним внеском у науку.
2) В решті решт, економіка штатів на це спромоглася.

От Н1, "Буран" та безліч інших відправлених на звалище історії проектів - це "очень дорого". Бо їх не змогли реалізувати, і "очень дорого" стало однією з причин цього.

Цитата:
Сообщение от Debian Посмотреть сообщение
А Мерлины ну это просто паяльная лампа которую с 60х годов пересадили в современную обертку. Это даже двигатель не замкнутого цикла, там кпд никакой, емли присмотреться на работу движка то можно созерцать сбоку выхлоп от ТНА....это по моему еше на ФАУ 2 было
То й що? Та хоч на веслах, як галера, якщо ця галера має вирішальні переваги ->
Цитата:
Сообщение от Debian Посмотреть сообщение
spaceX может делать эти моторы вагонами на своем заводе и стоимость их будет почти нулевая
Якби досконалість завжди перемагала у конкуренції - люди не хворіли б глистовими інвазіями. Але вона перемагає не завжди, і простіші речі інколи виявляються більш конкурентоспроможними ніж складні.

Цитата:
Сообщение от Debian Посмотреть сообщение
Зато расход топляка колоссальный...
Цитата:
Сообщение от Debian Посмотреть сообщение
Но когда дело доходит до денег, то первыми кто считает бабло это NASA и компания
Ти хочеш сказати що вартість рідкого кисня та магічного керосину є домінуючим показником?...

Цитата:
Сообщение от Debian Посмотреть сообщение
поэтому когда желтая пресса говорит, что spaceX отобъет кучу запусков у кацапов это вызывает только Гы...
Я вважаю що на це питання треба дивитися ширше ніж як на витрати пального, і що після цих подій кацапській космонавтиці настає тотальний та незворотній корочун. І справа тут не у вагопідємності, вартості, повторному використанні чи навіть кількості вантажу, запущеного на Океанічну Донну Орбіту. І навіть не у самому СпейсІкс-і. Але тут потрібне трохи розгорнуте пояснення.
...Кілька років тому читав одну цікаву статтю щодо науково-технічного прогресу. Однією з основних тез буда думка, що наприкінці 20-го - початку 21-го століття відбулася докорінна зміна існуючої парадигми НТП: упродовж усієї історії людства локомотивом НТП були перш за все військові (та інші супутні, наближені до державної структури) потреби, а вже звідти технології потроху поширювалися у інші сфери. У другій половині 20-го сторіччя це явище почало уповільнюватися, дедалі більше компенсуючись зворотнім напрямком, і на початку 21-го його напрямок змінився на протилежний. Тобто тепер локомотивом НТП стали окремі комерційні організації. Бо у сучасних умовах бізнесом може бути що завгодно, фінансові ресурси майже не обмежені (капіталізація якогось Епл/Самсунга/Амазона може дати фору бюджетам більшості країн, і наближається до ВВП РФ), та й відсутність жорсткого регулювання йде на користь ефективності так само як і необхідність виготовляти конкурентоспроможний продукт. Уяви собі як зараз виглядали б напівпровідники, які б вони мали параметри, вартість та доступність, якби виготовлялися не безліччю конкуруючих комерційних підприємств (які хочуть продати конкурентоспроможний товар і отримати за це прибуток, щоб розробити і виготовити ще більш конкурентоспроможний товар), а монополістами (у яких є госплан та госбюджет) - по одному на країну. ЕНІАК був би технологічним апогеєм. Бо ні хто не може розпилити його болгаркою та скопіювати.
Стосовно теми космонавтики - ну, зараз теж почалася нова ера: ера комерційного освоєння космосу. Раніше космічну програму могла мати тільки наддержава - тепер власну космічну програму може мати реднек з Техасу, який вірить що Земля пласка і хоче полетіти подивитися на власні очі Амазон, найтехнологічніше творіння якого це електронна книжка. Це не кількісний, а якісний стрибок, бо забезпечить галузь інвестуванням, спеціалістами, потужностями та усім необхідним чого раніше не було. Некомерційні напрями (фундаментальні науки, наприклад) теж отримають з цієї ситуації чудовий бонус, позаяк зможуть використовувати результати цієї еволюції, і виведення якогось нового гіперхаббла чи гравіті-проуб-це коштуватиме як картерний авіапереліт, а не як п'ятдесят власних літаків. А те що зараз Мерліни це паяльні лампи з 60-х - не важливо. Перщі напівпровідники теж були не дуже, але комерціалізація надала їм можливість стати такими які вони зараз. Тож не виключено що тепер вони пройдуть цей еволюційний шлях не за 55 років, а за 5.
Що ж стосується роскосмосу - то він просто не конкурентоспроможний у цих умовах. А ні за обсягами фінансування, а ні за доступом до технологій та спеціалістів, а ні за доступом до обладнання. Наявність в нього РД-180, які ні хто не може розпилити болгаркою, цього не змінить. Бо ера монополії минула. А чи є в РФ достатньо потужний комерційний сектор, який може конкурувати із навколишнім світом (та хоча б із одним Самсунгом)?...
__________________
У світі багато брудного й заразного,
Але той хто хоче - лишається чистим.
VoVaN вне форума  
Ответить с цитированием
Эти 7 пользователей сказали Спасибо VoVaN за хороший пост:
alexandrius (16.02.2018), elison_s (01.03.2018), indiens (18.02.2018), PhoeniXX (16.02.2018), rezonat3 (16.02.2018), Деянира (16.02.2018), Робот Вертер (16.02.2018)